Jak stworzyć artykuł na bloga firmowego, który chętnie się czyta?

Jak stworzyć artykuł na bloga firmowego, który chętnie się czyta?

Mówi się, że ludzie (czyt. potencjalni klienci) czytają coraz mniej. Nieprawda. Czytają całkiem sporo. Problem polega na tym, że każdy z nas jest bombardowany niezliczoną ilością różnorodnych treści. W rezultacie staliśmy się bardziej wybredni na to, czemu faktycznie poświęcamy naszą uwagę i czas. Jak zatem pisać, aby odbiorca został przy naszym tekście na dłużej?

Treść czy forma? – oto jest pytanie

Dla współczesnego czytelnika liczy się zarówno treść, jak i jego forma. Nawet najbardziej wartościowy artykuł nie przykuje uwagi odbiorcy, jeśli będzie podany w postaci nieczytelnego bloku tekstu, napisanego małą, jasną czcionką na ciemnym tle. Czegoś takiego po prostu nie da się czytać. Jak zatem ubrać artykuł, aby czytelnik zapoznał się z nim w całości?

Masz poczucie, że twój blog stoi w miejscu? Zapoznaj się z kompleksową ofertę tworzenia artykułów blogowych dla firm.  

Jak sprawić, aby artykuł był czytelny?

Tak naprawdę wystarczy, że będziesz przestrzegał kilku prostych zasad projektowania artykułów blogowych, aby odbiorca czytał je bez większego wysiłku. O jakich zasadach mowa?

Przede wszystkim zadbaj o odpowiednią wielkość czcionki, gdy umieszczasz tekst na blogu. Najlepiej, aby była większa od 12-14 px. Pamiętaj też o tym, aby to ciemny tekst pojawiał się na jasnym tle, a nie na odwrót. Do tego kontrast pomiędzy odcieniem tła a samą czcionką nie powinien być zbyt drastyczny. Innymi słowy, artykuł nie powinien bić po oczach.

Do tego wyrównaj tekst na blogu od lewej strony. Taki sposób czytania jest naturalny, przez co nie męczy odbiorcy. Dzięki temu potencjalny klient zostanie na twojej stronie na dłużej.

Kolejną kwestią jest układ samego tekstu. W tym przypadku artykuł podziel na mniejsze akapity, zgodnie
z zasadą, że jeden akapit to jedna myśl. Następnie pomiędzy akapitami na dany temat umieść śródtytuły, które powiedzą czytelnikowi, czego dotyczy dany fragment. W ten sposób twój czytelnik szybko zorientuje się, czy
w twoim artykule znajdzie potrzebne informacje. Jeśli tak, przeczyta wybrany fragment lub całość testu. Jeśli nie, poszuka informacji gdzie indziej. Na przykład przechodząc do innego artykułu na twoim blogu.

Na koniec, aby jeszcze bardziej ułatwić czytelnikowi odbiór artykułu, zastosuj:

  • wypunktowania, które sprawią, że lepiej przyswoi informacje,
  • pogrubienia, które zwrócą jego uwagę na kluczowe hasła,
  • linki do innych artykułów, dzięki czemu przekierujesz go do kolejnych treści, których może szukać.

Dzięki tym wszystkim zabiegom artykuł już na pierwszy rzut oka będzie wydawał się lekki i łatwy w odbiorze.
A co najważniejsze, czytelnik na jego widok na pewno nie ucieknie z twojej strony.

Czy wiesz, czym jest klaster tematyczny? Sprawdź, jak stworzyć treści na bloga firmowego, które docenią twoi odbiorcy i wyszukiwarka Google.

Jak pisać tak, aby czytelnik chłoną twój tekst?

Wiesz już jak zaprojektować tekst tak, aby wydawał się on przyjemny w odbiorze. Czas teraz napisać go w taki właśnie sposób. Jak to zrobić?

Przede wszystkim odrzuć wszystko, czego nauczyłeś się o pisaniu w szkole czy na studiach. Zamiast tego postaw na konwersacyjność, czyli pisz tak, jakbyś prowadzi ze swoim czytelnikiem dialog. Zwracaj się bezpośrednio do niego, stosuj stronę czynną i postaw na czasowniki. Jednocześnie używaj prostych sformułowań. Te specjalistyczne albo tłumacz, albo pozostaw tylko dla swojego bezpośredniego otoczenia. W każdym razie prostota to twój przyjaciel, a nie wróg.

Do tego bądź konkretny. Nie owijaj w bawełnę, nie lej wody. Przekaż to, co masz do przekazania. Twój czytelnik będzie ci wdzięczny, że nie musi przedzierać się przez masę nic niewnoszących informacji, aby znaleźć to, na czym mu zależy.

Zastanawiasz się, czy blog firmowe mają jeszcze przyszłość? Poznaj 7 powodów, dla których warto prowadzić bloga firmowego.

Jak tworzyć wartościowe treści na bloga?

Artykuł może być dobrze napisany i odpowiednio podany, ale to jeszcze nie gwarantuje, że twoi czytelnicy będą się nim zachwycać. Aby tak się stało, wpis na blogu musi być wartościowy. Tylko, co to właściwie oznacza?

Wbij sobie do głowy, że wartościowe jest to, co za takie uzna twój czytelnik. To on decyduje i to jego subiektywna opinia jest w tym przypadku kluczowa. Ty musisz sobie uświadomić, że przeczytanie artykułu to dla odbiorcy inwestycja. I to on ocenia, czy poświęcenie 3-5-10 minut na zapoznanie się z nowym wpisem na twoim blogu było opłacalne.

Jakie zatem treści będą dla czytelnika wartościowe? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, bo to zależy od branży, w jakiej działasz. Możesz jednak przyjąć, że odbiorca oceni twój artykuł jako wartościowy, jeśli ten:

  • zainspiruje go,
  • pomoże mu w czymś,
  • da mu nową perspektywę.

Pamiętaj, że najgorsze, z czym może wyjść czytelnik z twojego bloga to poczucie, że zmarnował czas na jego przeglądanie.

Jeśli chcesz, aby potencjalni klienci chętnie czytali artykuły na twoim firmowym blogu, musisz im to ułatwić. A im lepiej dopracujesz tekst pod względem treści i formy, tym masz większe szanse, że odbiorcy faktycznie się z nim zapoznają i wrócą po więcej. Z drugiej strony, nie każdy przedsiębiorca ma czas lub umiejętności, aby odpowiednio projektować treści na bloga. Jeśli należysz do tej grupy, na szczęście nie jesteś na straconej pozycji. Wystarczy, że podejmiesz stałą lub okazjonalną współpracę z copywriterem, który stworzy artykuły na bloga
w twoim imieniu. 

Szukasz copywitera? Skontaktuj się ze mną i powiedź, co mogę dla ciebie napisać.

Dodaj komentarz