Załóżmy, że podjąłeś decyzję o prowadzeniu firmowego bloga. A skoro postanowiłeś zainwestować w to swój czas i pieniądze, warto robić to dobrze. Tylko co to znaczy? Oto 5 zasad dobrze prowadzonego bloga firmowego.
1. Publikuj wartościowe treści
Wartościowe, czyli takie, które zainteresują twojego odbiorcę. Odpowiedzą na jego pytania, rozwieją wątpliwości, nauczą go czegoś. Pamiętaj, że to odbiorca ocenia, co jest dla niego wartościowe. Dlatego, gdy tworzysz artykuły blogowe, przyjmij jego perspektywę. Jeśli piszesz o swojej usłudze, pokaż jakie korzyści odniesie z niej klient. Zamiast zachwalania swoich produktów, podaj przykłady ich wykorzystania.
➡ Poznaj 7 powodów, dla których warto prowadzić firmowego bloga.
2. Pisz przystępnie
Po drugiej stronie ekranu jest odbiorca. I to odbiorca, który często nie ma czasu. Dlatego zadbaj nie tylko o treść artykułu, ale i o jego formę. Pisz przystępnie, zrozumiałym językiem, a specjalistyczne słownictwo zostaw dla swoich współpracowników.
Forma to również odpowiednio zaprojektowany tekst. Taki, który będzie się chciało czytać. Dlatego stosuj śródtytuły, wypunktowania, pogrubienia, czy interlinię. Dzięki temu odbiorca nie zmęczy się podczas czytania,
a także szybciej wyłapie w artykule niezbędne informacje. Wierz mi, nie chcesz męczyć swojego potencjalnego klienta. Wyczerpany twoim artykułem klient odłoży decyzję o zakupie na później. A później może nigdy nie nastąpić.
3. Publikuj systematycznie
Nawet najlepsze teksty ci nie pomogą, jeśli nie będziesz publikował ich regularnie. I wcale nie chodzi o to, aby artykuł trafiał na bloga raz czy dwa razy w tygodniu. Możesz pisać nawet raz na dwa tygodnie, ale baza artykułów niech powiększa się systematycznie.
4. Zacznij od kilku artykułów naraz
A jak szybko rozhulać bloga? Od razu umieść na swojej stronie kilka tekstów blogowych, na przykład dziesięć. Możesz w tym celu stworzyć cały klaster tematyczny, czyli grupę pokrewnych artykułów, które razem wyczerpują dane zagadnienie. W centrum takiego klastra jest jeden dominujący artykuł, przedstawiający dość ogólnie główny temat, który chcesz poruszyć na swoim blogu. Z kolei pozostałe treści stanowią rozwinięcie poszczególnych zagadnień z artykułu głównego. W ten sposób tworzysz sieć powiązanych ze sobą artykułów, które stanowią konkretną bazę wiedzy na temat danego zagadnienia.
➡ Nie masz czasu na tworzenie treści na bloga? Sprawdź ofertę Blog Firmowy.
5. Promuj swoje wpisy
Gdy opublikujesz wpis na blogu firmowym, koniecznie poinformuj o tym swoich odbiorców. W najprostszej wersji możesz po prostu dodać w social mediach link do artykułu z krótką zajawką, czego on dotyczy. Poza tym możesz też na podstawie takiego wpisu stworzyć kilka krótkich postów, które będziesz co jakiś czas wrzucać na swoje platformy społecznościowe, promując jednocześnie bloga. O nowych wpisach na blogu poinformuj także za pomocą newslettera. Pamiętaj także, że do tekstów blogowych możesz co jakiś czas wracać i przypominać
o nich odbiorcom, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja.
Przepis na firmowego bloga jest prosty i trudny zarazem. Prosty, gdyż jest połączeniem wartościowych treści
i regularnych publikacji. Trudny, bo wymaga to poświęcenia czasu i/lub pieniędzy. Jednak jest to inwestycja, która zaprocentuje w przyszłości.
➡ Potrzebujesz treści dla biznesu? Sprawdź, co jeszcze mogę dla ciebie napisać.