7 powodów, dla których warto prowadzić bloga firmowego

7 powodów, dla których warto prowadzić bloga firmowego

Teoretycznie każdy przedsiębiorca wie, że blog firmowy to nieodłączny element strony internetowej. Jednak w praktyce wielu z nich traktuje tworzenie artykułów po macoszemu lub nie robi tego wcale. Jedni nie mają na to czasu, ale wówczas wystarczy zlecić to zadanie content writerowi i po sprawie. Jednak część przedsiębiorców nie do końca rozumie, po co im ten blog jest właściwie potrzebny. Jeśli należysz do tej grupy, to czas poznać 7 powodów, dla których warto prowadzić bloga firmowego.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

1. Pokazujesz, że jesteś ekspertem.

Nie ważne, czym zajmuje się twoja firma. Ważne, aby odbiorcy wiedzieli, że mają do czynienia ze specjalistą
w danej dziedzinie. Wtedy chętniej skorzystają z twojej oferty, a nawet polecą ją innym. A część z nich będzie skłonna zapłacić więcej za twoje produkty czy usługi.  

2. Tworzysz bank wiedzy

Twój blog firmowy z czasem stanie się ogólnodostępnym bankiem wiedzy, z którego mogą korzystać twoi klienci. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ taki bank pracuje na ciebie, nawet gdy śpisz.

Wyobraź sobie, że twój potencjalny klient ma pewne wątpliwości co do usługi, z której chciałby skorzystać. Może skontaktować się z twoją firmą, ale jeśli odbywa się to poza oficjalnymi godzinami pracy, na odpowiedź musi zaczekać. Natomiast artykuły na twoim blogu są dostępne od ręki o każdej porze. I tak artykuł po artykule, twój blog będzie rozwiewał wątpliwości odbiorcy, aż zdecyduje się on na założenie zamówienia.

Nie masz czasu na tworzenie treści na bloga? Sprawdź ofertę Blog Firmowy.

3. Klient cię zapamięta

Czy wiesz, jak klienci szukają produktów czy usług w internecie? Po prostu wpisują daną frazę w wyszukiwarkę
i otwierają kilka, czasem kilkanaście wyników. Następnie rzucają okiem na poszczególne strony i przeskakują
z jednej do drugiej, aż coś przykuje ich uwagę na dłużej. A tym czymś może być link wewnętrzny, który prowadzi do kolejnego artykułu na twoim blogu. I kolejnego, i kolejnego. Im dłużej klient zostanie na twojej stronie, tym większe prawdopodobieństwo, że nie tylko ją zapamięta, ale wręcz będzie chciał ją zapamiętać. W rezultacie doda ją do zakładek, czy zapisze w specjalnej aplikacji. A gdy kolejny raz będzie szukał danego produktu,
z łatwością wróci do twojej strony, zamiast ponownie polegać na wyszukiwarce.  

4. Blog to kolejne punkty styku twojej marki z klientem

Jeśli klient znajdzie na twojej stronie www potrzebne informacje, jest duża szansa, że z czasem wróci po więcej. A każde wejście na twoją stronę czy bloga, to kolejny punkt styku, w którym twoja marka wchodzi
w komunikację z potencjalnym klientem. A im więcej takich punktów styku, tym większa szansa na złożenie zamówienia.

5. Recycling artykułów blogowych

Pamiętaj, że artykuły blogowe możesz wykorzystać na różne sposoby. Możesz je rozbić na mniejsze części, co da ci tematyczną serią postów w social mediach. Streszczenie bądź fragment opublikowanego tekstu możesz zamieścić w swoim newsletterze. Może on także stanowić podstawę do stworzenia wideo, infografiki, czy nagrania podcastu. Co więcej, taki artykuł możesz odświeżać i co jakiś czas przypominać o nim swoim odbiorcom.

6. Budujesz pozycję w Google

Jeśli artykuły na blogu firmowym stworzysz zgodnie z zasadami SEO, twoja strona będziesz częściej i wyżej pojawiała się w wynikach wyszukiwarki. A dzięki temu odwiedzi ją więcej odbiorców, którzy w ten sposób dowiedzą się lub przypomną sobie o twoim istnieniu.

7. Blog to dodatkowa powierzchnia reklamowa

Oczywiście artykuły na blogu możesz poświęcić na dokładniejszy opis swoich produktów, czy ich wykorzystania. Jednak nawet poruszając się po bardziej ogólnych tematach, możesz w artykule umieścić informacje o promocji czy zapisie na newsletter.

Blog firmowy to miejsce w sieci, które w 100% należy do ciebie. Posty na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, czy wideo na YouTube są oczywiście tak samo wartościowe dla twoich klientów, ale wystarczy awaria którejś z tych platform, abyś stracił kontakt z klientami. Nie mówiąc już o sytuacji, w której twoje konto zostanie zablokowane lub przejęte przez oszustów. Natomiast blog firmowy jest twój i tylko od ciebie zależy, co się na nim znajdzie. Tak jak do ciebie należy decyzja, czy zachcesz wykorzystać możliwości, jakie on daje.

Dodaj komentarz